Ugrás a tartalomhoz

Helyszín címkék:

Vendégélmény mindenekelőtt Mátrától a Mecsekig - interjú Zentai Péterrel

0:00
0:00

Szabó Sára

Alig két éve jelent meg a Hilaris Hotels a magyar szállodaiparban, de azóta folyamatos reflektorfényben áll innovatív pénzügyi megoldásai, példaértékű márkaportfóliója és társadalmi felelősségvállalási kezdeményezései miatt. A közel tizenöt – és folyamatosan bővülő – hazai vidéki fókuszú szálloda élén Zentai Péter alapító-tulajdonos áll, aki számára nem csupán a piaci éllovas szerep fontos, hanem az is, hogy irányt mutasson a teljes ágazatnak.
Alig két éve jelent meg a Hilaris Hotels a magyar szállodaiparban, de azóta folyamatos reflektorfényben áll innovatív pénzügyi megoldásai, példaértékű márkaportfóliója és társadalmi felelősségvállalási kezdeményezései miatt. A közel tizenöt – és folyamatosan bővülő – hazai vidéki fókuszú szálloda élén Zentai Péter alapító-tulajdonos áll, aki számára nem csupán a piaci éllovas szerep fontos, hanem az is, hogy irányt mutasson a teljes ágazatnak.

2025-ben Zentai Pétert, a Hilaris Hotels alapítóját és tulajdonosát az év turisztikai személyiségének választották, nem véletlenül került tehát a szakma figyelmének középpontjába. A mindössze néhány éve indult szállodalánc nemcsak robbanásszerű növekedésével hívta fel magára a figyelmet, hanem azzal is, hogy új gondolkodásmódot hozott a belföldi turizmusba. A hazai piacon elsőként vezették be többek között a „buy now, pay later”, azaz a nyaralj most, fizess később modellt, de példaértékű a vállalat humánerőforrás-stratégiájának alapja is, amelynek köszönhetően közvetett módon közel 5000 magyar család megélhetését biztosítják.

Élmény mindenkinek

A Hilaris Hotels portfóliójának alapelve, hogy Magyarország minden pontján megtapasztalhassák a vendégek a Hilaris élményt. Zentai Péter szerint ez az a koncepció, amelynek mentén a háromcsillagos, családbarát hotelektől egészen az ötcsillagos luxusszállodáig kínálnak szálláshelyeket az egész országban. Bár a kategóriák eltérnek, az élményérzet mindenhol ugyanaz: a vendég áll a középpontban.

Ha valaki megtisztel azzal, hogy a mi szállodáink egyikét választja, akkor az a minimum, hogy a lehető legmagasabb színvonalat biztosítjuk számára – figyelmesség, gasztronómia és szolgáltatások terén is kimagaslót nyújtva

 – hangsúlyozza az alapító-tulajdonos. Hozzáteszi, hogy a kompromisszumokat nem tűrő, stabil minőség mellett a négyévszakos működés is evidencia, ami egyes térségekben nagy kihívást jelent a szolgáltatóknak. A Balaton déli partján például a siófoki REED Boutique Hotel & Bistro nemcsak remek szálláshely, de kiemelkedő gasztronómiai úti cél is egész évben, ami a négyévszakos Balaton kívánalma mellett sajnos még mindig ritka a tóparti térségben. A tavaszi és az őszi időszakot rendezvényekkel töltik meg és „day spa” szolgáltatással varázsolják vonzóvá a komló-sikondai Ambient Hotel & Thermal Spa-ban, illetve a Lifestyle Hotel Mátrában. A szilvásváradi Szalajka Liget Hotelben pedig a villapark nyújt egyedi élményt egész évben. A Hilaris Hotels cégcsoport az elmúlt időszakban a Balaton partján is tovább bővült, a REED mellett a Balaton Colors Beach Hotel, a Colors Holiday Hotel, a Residence Hotel Balaton, a Villa MyLake valamint a most megújuló Művész Üdülő is a márka égisze alatt működik.

A Hilaris Hotels sikere nemcsak a sokszínű kínálatban, hanem Zentai Péter szerint a kiváló ár-érték arányban is rejlik. „Nem kell nagyon magas árakat szabni ahhoz, hogy a vendég jól érezze magát. Azonban rengeteg nüansznyi lépésben kell odafigyelni arra, hogy mindenki megkapja, amit elvár – sőt annál még többet” – mondja a tulajdonos. Szerinte nem szabad elfeledkezni a magyar vendégek árérzékenységéről, többek között ez adta az inspirációt a hazai piacon úttörőként bevezetett BNPL-modellhez („buy now, pay later” – nyaralj most, fizess később). Ez a fizetési konstrukció lehetővé teszi, hogy a feltételeknek megfelelő vendégek három havi részletben rendezhessék (akár a Hilaris Hotels külföldön lévő szállodáiban töltött) nyaralásuk költségét. Zentai Péter kiemeli, hogy a Hilaris Hotels esetében a szállodák tulajdona és az üzemeltetése is egy kézben összpontosul, ami egyedinek tekinthető ilyen kaliberű szereplőknél Magyarországon.

„Taste of Hungary” országhatáron belül és kívül

A márka töretlen sikerét mi sem példázza jobban, mint a kimagasló számadatok: a 2025-ben közel ezer szobával rendelkező Hilaris Hotels a következő évben már a kétszeresére kívánja növelni kapacitását, miközben a náluk eltöltött vendégéjszakák célszáma 2026-ra az egymillió. Zentai Péter szerint nem csupán a szobaszám, hanem az ágyszám is kulcsfontosságú: a Szalajka Liget Hotel villaparkjában például egy-egy villa 6–10 fő kényelmes elhelyezését teszi lehetővé. A Hilaris Hotels nemzetközi jelenlétét is tudatosan építi: külföldi szállodáiban is magyar munkavállalókat foglalkoztat, ezáltal a vendégek jelentős része szintén magyar, de a Krausz Gábor által megálmodott gasztrokoncepció is következetesen a hazai ízeket képviseli.

Hiszek a vidék versenyképességében. Fontosnak tartom, hogy hazai erőforrásokra támaszkodjunk, legyen szó akár humán, akár gasztronómiai oldalról. Ennek köszönhetően a cégcsoportnak nagyságrendileg ezer munkavállalója van, és közvetetten mintegy ötezer vidéki magyar család megélhetését biztosítjuk

– emeli ki, majd hozzáteszi, hogy ezek a családok javarészt helyiek, ezzel is erősítve a hazai mikroközösségeket; miként a térségi beszállítókkal, szolgáltatókkal együttműködés révén pedig az együttélő turizmust.

A társadalmi felelősségvállalás is a cégcsoport filozófiájának szerves része. 2025-ben például sok-sok hátrányos helyzetű gyermek vehetett részt díjmentesen a Művész Üdülő nyári táboraiban Zamárdiban. A gyermekek a Legelsősegély Alapítvány jóvoltából elsősegélynyújtási képzésen is részt vehettek, így az élmény mellett, úgy hisszük, további hasznos tudást, tapasztalatot is szerezhettek. „A társadalmi felelősségvállalás önmagában egy dolog. Nálunk inkább szemléletformálásról van szó. Én leszek a legboldogabb, ha a példánkat mások is követik” – fogalmaz az alapító.

A töretlen lendület kitart

Zentai Péter jövőbeli tervei között a növekedés és az erősödő nemzetközi jelenlét áll a fókuszban. Nem kizárt, hogy 2026-ra 25 nemzetközi és hazai szálloda fog a Hilaris Hotels cégcsoporthoz tartozni. „Az igazi siker számomra az, ha a vendégeink úgy távoznak, hogy maradandó élményt kaptak, a munkavállalóink biztonságos megélhetést találnak nálunk, és a Hilaris Hotels példát mutat a magyar turizmusban” – zárja gondolatait Zentai Péter.