Ugrás a tartalomhoz

Helyszín címkék:

    Mennyit ér egy jó arculat? – Dizájn a balatoni vendéglátásban

    • Novitatis
    Sok más iparág mellett a turizmus is erősen vizuális elemekre épít: gondoljunk csak bele, mennyi képet nézünk meg, amikor inspirációt gyűjtünk a következő utazásunkhoz, legyen szó magáról a desztinációról, a látványosságokról vagy épp azon vendéglátóhelyekről, amelyeket fel szeretnénk keresni. Lakosi Krisztiánnal és Lakosi Richárddal, az L2 Studio tervezőgrafikus párosával beszélgettünk a dizájn jelentőségéről a vendéglátóhelyek sikerében.
    Sok más iparág mellett a turizmus is erősen vizuális elemekre épít: gondoljunk csak bele, mennyi képet nézünk meg, amikor inspirációt gyűjtünk a következő utazásunkhoz, legyen szó magáról a desztinációról, a látványosságokról vagy épp azon vendéglátóhelyekről, amelyeket fel szeretnénk keresni. Lakosi Krisztiánnal és Lakosi Richárddal, az L2 Studio tervezőgrafikus párosával beszélgettünk a dizájn jelentőségéről a vendéglátóhelyek sikerében.

    Mit gondoltok, mekkora szerepe lehet a dizájnnak abban, hogy mi turisták mit választunk?

    A turizmus – ahogy nemzetközileg, úgy itthon is – egy óriási piac állandó versenyhelyzettel, ami folyamatos odafigyelést és éberséget kíván a turizmus szereplőitől, legyen szó akár a szolgáltatások minőségéről, gasztronómiai trendek követéséről, vagy akár grafikai arculatról. Úgy gondoljuk, ma már a dizájn a természeti adottságok, helyi sajátosságok, látványosságok mellett fontos szerepet tölt be az utazási cél kiválasztásában, és akkor is fontos, amikor éttermet vagy szállást választunk.

    Több balatoni vendéglátóhellyel, borászattal dolgoztatok már együtt a vizuális megjelenésükön, arculatukon: például a balatonfüredi Bistro Sparhelt vagy épp a balatonlellei Késa Birtok. Mik a tapasztalataitok, ezekben a projektekben milyen egyedi igényeknek kell megfelelni?

    Valóban többször volt már szerencsénk balatoni projekteken dolgozni, ami – mivel mi magunk is kötődünk a térséghez – minden alkalommal különleges élmény és tapasztalat volt. Úgy vettük észre ezen munkkáink során, hogy a tulajdonosok kiemelten fontosságúként kezelnek minden olyan grafikai lehetőséget, amik a vendégek elégedettségét szolgálják. A Bistro Sparhelt például letisztult, fiatalos designt kapott, mely illeszkedik a bisztró modern, minimalista stílusához, ami az étlapon is megjelenik. A Késa Birtok kifejezett célja, hogy ritka szőlőfajtákból kisszériás kísérletek, stílusgyakorlatok szülessenek, amelyek magukért beszélnek, így a címke dizájn elegáns egyszerűsége kiváló utalás erre.

    Milyen példaértékű vagy akár formabontó dizájn megoldásokat ismertek az iparágban, kiemelten a balatoni régióban?

    A közelmúltban nagy hangsúly és a figyelem került a Balatoni-régióra több szempontból is, gondoljunk csak a Michelin Guide idei Bib Gourmand díjazottjaira. Szakmai szemmel nézve elmondható, hogy minden díjazott esetében megfigyelhető a dizájn-tudatosság és a részletekre való odafigyelés. A Balaton desztinációban rengeteg jó és formabontó arculat született az elmúlt néhány évben, éttermek és borászatok esetében egyaránt. A teljesség igénye nélkül: mi nagyon szerettük az elmúlt időszakból a Vasüzletet, a Manufaktúra BBQ-t, de a Murci is egy kiemelten jó példa volt a Szent-György hegyen. Azt is jó látni, hogy pörög az újhullámos kávé, nápolyi pizza, natúrbor szentháromság itt is.

    Milyen irányt kellene venni az iparág szolgáltatóinak, ha szeretnének a verseny élén maradni?

    Közhelyesnek tűnhet talán, de ma már egyáltalán nem állja meg a helyét a „jó bornak nem kell cégér” mondás. Elengedhetetlen, hogy egy jól kitalált szolgáltatás vagy termék hozzá színvonalában illeszkedő, koherens arculattal lépjen a piacra, enélkül ma már roppant nehéz versenyben maradni. Azt gondoljuk, az ilyen fajta tudatosság a vezető szolgáltatóknál egyre inkább tetten érhető, a piac bármely szegmenséről is beszélünk.