Ugrás a tartalomhoz

Szállás

A hely, ami megtanít lelassítani: Natura Hill

• DunakanyarGO
A Börzsönybe elvonulóknak már több mint hét éve van egy titkos tippje: egy dombtetőről beszélnek, amit reggel és este végigsimít a nap, ahonnan olyan panoráma nyílik, ami az országban is egyedülálló. A zebegényi Natura Hill a dunakanyarbéli vendéglátók között elsőként mutatta meg, hogyan lehetnek az ételek finomabbak, a szállás pedig intimebb és romantikusabb a megszokottnál.

Aki Budapest felől érkezik, kicsit el is bizonytalanodhat, merre menjen, ha szeme sarkából nem vette észre az információs táblát. A falun túl, a nyaralók között meredeken kanyarog felfelé egy vékony kis út: a házak lassan elfogynak, mi pedig még mindig nem vagyunk ott. Amikor már azt hinnénk, rossz helyre jöttünk, meglátjuk, hová is igyekeztünk. Hodik Adrienn tulajdonos koncepció mentén dolgozik, ívet adva minden fejlődésnek és fejlesztésnek, amitől évre-évre kiteljesedik a Natura Hill. „Nem tagadhatjuk meg saját magunkat: mióta megnyitottunk, megyünk egy kijelölt, a világra és az emberekre figyelő úton. Ezt az étlap finomhangolása is tükrözi: ami mindig megmarad, ami állandó, az az alapanyagok minősége, a tájjellegűség és a lokalitás. A világ változásaira viszont reagálnunk kell, ezért például egyre több növényi alapú fogást mutatunk be – a fenntarthatóság számunkra eddig is kulcsszó volt. Régóta ennek a szellemiségében dolgozunk, és nem is változtatnánk ezen.

A vendéglátóhely sok mindenben elébe ment a trendeknek. Sosem volt kóla, sosem volt tévé, mondta nevetve a tulajdonos, de náluk a nyitás óta működő részletek Magyarországon még csak most kezdenek általánossá válni a turizmusban. „Az éttermet és a szálláshelyet geotermikus fűtéssel láttuk el, és a no waste szemlélet nem csak egy jelszó – például azzal, hogy egy húsmentesebb, a környezetre figyelő élményt kínálunk, a vendégeinket is motiválni tudjuk, hisz, ha itt élvezik, talán otthon is szemléletet váltanak. Úgy gondoljuk, ez már nem hit kérdése, a világ tényleg megváltozik körülöttünk, s mi kötelességünknek érezzük azt, hogy reagáljunk erre.” – tette hozzá Adrienn.

A pandémia időszaka olyan változásokat hozott a turizmusba és vendéglátásba, amire senki sem számított. Nem csak az üzleti környezet változott meg pillanatok alatt, hanem a kirándulók igényei is. A zsúfolt bulihelyek helyett az természetközeli, nyugodtabb célpontok lettek a legsikeresebbek. Hodik Adrienn szerint ők a koronavírus alatt könnyebb helyzetben voltak az átlagosnál, mert a megváltozott igényekre nem kellett hirtelen reagálniuk, mert már évekkel azelőtt ebben a szellemiségben vágtak bele. „Sosem a tömegturizmus, sosem a svédasztalos étkeztetés volt a profilunk. Ide eddig is azok jöttek, akik örültek a szeparáltságnak. Aki ezt kívánta, nálunk megtalálta. A Natura Hill valahol félúton van a privát szálláshely és a klasszikus hotelek között. Van étterem, van masszázs, van szauna, adott a maximális gondoskodás, de minden időpontfoglaláshoz kötött a nyugalom és az intimitás érdekében.

A tulajdonos szerint a pandémia időszakában, amikor nyitva lehettek, nem volt gond: örömmel látogattak hozzájuk újra a régi vendégek, vagy fedezték fel őket olyanok, akik számára addig a belföldi turizmus nem volt irányvonal. „Mi eddig is szabadba nyíló szobákkal dolgoztunk, nálunk fél hektárra jut egy vendég – aki a kavalkád helyett a családjára, a társára vagy magára szeretne figyelni, annak itt a dombtetőn, Zebegényben, a Börzsönyben minden adott az elvonuláshoz, a városi nyüzsgést felülíró élményekhez.

Hodik Adrienn hozzátette: „Jól látni, mennyit fejlődött a Dunakanyar, egyre több élményt kínál nem csak lenn a folyó mentén, hanem fenn a hegyekben, a Börzsöny erdeiben is. Rengeteg érdekes emberrel találkoztunk az utóbbi időben: a covid jót tett a belföldi turizmusnak, felnyitotta a magyarok szemét arra, hogy itthon is érdemes körülnézni. A pihenésük is egyre aktívabbá válik: újra divat a túrázás, a kerékpározás. Mi boldogok vagyunk attól, hogy akik idejönnek, szeretik a környezetet és rácsodálkoznak a Dunakanyar szépségére. Mi sem tudjuk megunni.